voor openhartige merken
 

berentzen apfelkorn

lekker fout

Berentzen-Apfelkorn header 2.jpg
 

strategie | identiteit | tone of voice | brandbook

Denk je aan Berentzen ApfelKorn, dan denk je aan vrolijke avonden in dampende après ski-tenten. Het iconische merk, dat Duitser is dan curryworst en Helene Fischer, kon echter wel een opfrisser gebruiken. Aan ons die schöne taak.


lekker fout

ApfelKorn staat voor lang leve de lol. Jezelf niet zo serieus nemen, buiten de lijntjes kleuren, wat minder nadenken en wat meer doen. Het merk is rebels en een beetje fout. Niet fout-fout, maar goed fout. Lékker fout.

 
 
 
 

het oog wil ook wat

‘Lekker fout’ is een spannende strategie. Je bevindt je namelijk al snel op het randje van platvloers en ordinair. Om dat te voorkomen, maakten we een uitgebreid brandbook. Waarin we de tone of voice en visuele identiteit hebben vastgelegd die precies aansluiten op deze nieuwe koers. Dan kan het in de toekomst alleen nog maar lekker fout gaan.

 
 
 
Apfelkorn_brandbook_Mockup_01.jpg
Apfelkorn_brandbook_Mockup_04.jpg
Apfelkorn_brandbook_Mockup_02.jpg
 
 
tafelkaart.jpg
tafelkaartje_v2.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 

meer weten?

 
VUUR-utrecht-rotsoord-1.jpg