voor openhartige merken
 

vergeer

maakt gewone kaas weer bijzonder

Vergeer-header.jpg

propositie | identiteit | mediastrategie | concept | design | communicatie | content | communicatie

De familie Vergeer rijpt en verpakt al generaties lang kaas. Maar is eigenlijk te bescheiden om het verhaal van hun vakmanschap aan mensen te vertellen. Daarom zijn wij ze daarbij gaan helpen. Om heel Nederland duidelijk te maken wat dit bedrijf zo bijzonder maakt: het is een echt familiebedrijf, dat met veel toewijding en liefde kazen op eigen wijze rijpt. Waardoor die kenmerkende en bijzondere smaak van Vergeer ontstaat. Zo maakt de familie Vergeer gewone kaas weer bijzonder.

 
 

Na het schrijven van het merkverhaal en het ontwikkelen van de propositie, hebben we ons gebogen over de visuele identiteit. We hebben het logo gerestyled, advertenties en brochures ontwikkeld, en wereldwijd alle verpakkingen van een nieuwe look voorzien. 

Vergeer goes public

Toen het verhaal van Vergeer eenmaal stond, heeft Vergeer ons gevraagd om na te denken over hoe we zoveel mogelijk consumenten kennis kunnen laten maken met hun bijzondere kaas.

Samen met Vergeer stelden we een meerjarenplan op met daarin vier groeipilaren. Per pilaar ontwikkelden we een groeiplan en de benodigde middelen. Zo werken we mee aan het verbeteren van de distributie door data-analyse en het ontwikkelen van salespresentaties. En bouwen we aan merkbekendheid met behulp van een social media strategie en contentkalender.

En met succes. De distributie van Vergeer laat een stijging zien in het supermarktkanaal, de promotie-effectiviteit steeg naar 40 procent en in een paar maanden tijd verdrievoudigde het aantal Facebook-fans van Vergeer.

Stay tuned! Binnenkort lanceren we samen met Vergeer een merkcampagne.

 
 
VERGEER-VUUR-logo.jpg
 
 
 

packaging design

Vergeer-VUUR-verpakkingen.jpg
 
 
 

webdesign

Vergeer-vuur-online.jpg
 
Schermafbeelding 2018-12-07 om 12.24.37.png
 

food shots

 
 
 
 

social content

 
 
 
Schermafbeelding 2018-12-12 om 15.36.51.png
 
 
VUUR-utrecht-rotsoord-1.jpg